Pim ter Voert - Achter het talent

Bijgewerkt op: 10 nov. 2023

Afbeeldingen van Pim ter Voert zijn hobby, ochtend routine, favoriete sport, allergie en lievelingsmaaltijd.

Hobby: Buiten actief bezig zijn.

Ochtend routine: Iedere dag start ik met een kopje koffie.

Favoriete sport: Voetbal

Allergie: Het antwoord ‘Omdat we het altijd al zo doen’.

Lievelingsmaaltijd: Pasta

"Binnen de lokale overheid werk je met onderwerpen die veelal direct van invloed zijn op het dagelijks leven van de inwoners."

Wat maakt het dat je graag bij de lokale overheid wil werken?

Met name de onderwerpen. Binnen de lokale overheid werk je met onderwerpen die veelal direct van invloed zijn op het dagelijks leven van de inwoners. Met de juiste communicatie over deze actuele onderwerpen kun je als lokale overheid een band opbouwen met de inwoners.

"Samen met mijn collega’s haal ik verhalen op van inwoners en bouwen wij aan een goede online relatie met deze inwoners."

Waar houd je je allemaal mee bezig binnen je traineeship bij de gemeente Amersfoort?

Binnen mijn traineeship bij de gemeente Amersfoort krijg ik de kans om me te ontwikkelen op verschillende gebieden. Ik houd mij vooral bezig met de communicatie van onderwerpen binnen het sociaal domein. Samen met mijn collega’s haal ik verhalen op van inwoners en bouwen wij aan een goede online relatie met deze inwoners. Wij zetten een gezonde mix van offline en online communicatie in om dit doel te bereiken. Verder krijg ik hier de kans om mijzelf te ontwikkelen op verschillende aspecten van het communicatievak. Het is een zeer prettige manier om te beginnen als starter binnen een gemeente.

"Ik vind de informele sfeer op kantoor erg fijn."

Hoe bevallen de eerste maanden binnen Talent voor de gemeente?

Goed! Ik ben fijn opgevangen door mijn collega’s en ik kreeg direct de kans om ervaring op te doen binnen het traineeship bij de gemeente Amersfoort. Verder word ik goed begeleid en krijg ik de aankomende tijd de interne scholing ‘Werken bij de gemeente’. Ook houd ik mij bezig met onze interne en externe communicatie. Daarnaast vind ik de informele sfeer op kantoor erg fijn. Tot slot vind ik het erg leuk om met collega’s een potje padel te spelen.

Als ik niet aan het werk ben..

Dan ben ik vaak actief bezig. Ik hou ervan om te sporten en om buiten actief bezig te zijn (wandelen, mountainbiken, etc.). Ik voetbal drie keer in de week met veel plezier bij Spero en daarnaast speel ik zo nu en dan een potje tennis of padel. Ook kan ik erg genieten van eten en vind ik het heerlijk om een hele avond te tafelen met vrienden of familie. Naast mijn sportieve en actieve bezigheden maak ik ook graag tijd voor wat rust door naar een serie of film te kijken.