Hans Bosch - Achter het talent

Hans Bosch werkt sinds 1 september 2022 bij Talent voor de gemeente als strategisch adviseur. Benieuwd wat er achter ons talent zit? Lees dan onderstaand interview met Hans.

Inspirerend persoon: Nelson Mandela

Hobby: wandelen

Lievelingsmaaltijd: Hollandse stampot

Favoriete artiest: Neil Young

Favoriete geschiedenis moment: de vrijlating van Nelson Mandela uit de gevangenis in Zuid-Afrika in 1990

"Dicht bij de inwoners opererend heeft de gemeente een goed beeld van de noden en wensen van de inwoners"

Ik geloof in..

Ik geloof sterk in de gemeente als eerste overheid. Dicht bij de inwoners opererend heeft de gemeente een goed beeld van de noden en wensen van de inwoners. We maken beleid voor hen, maar ook zeker mét hen. Een goede participatie van de inwoners zorgt niet alleen voor beter beleid, maar ook voor meer draagvlak.

Wat vind je zo leuk aan je werk dat je besluit om na je pensioengerechtigde leeftijd door te gaan met werken?

Ik moet er (nog) niet aan denken om mijn werkzame leven af te sluiten. Daarvoor werk ik te graag voor de publieke zaak. Dat wil ik graag nog een aantal jaren doen.

"Mijn advies moet bijdragen aan een goed afwegingskader voor de bestuurder"

Mijn leerzaamste ervaring in mijn 48-jarige professionele carrière is..

Vroeger was ik zo overtuigd van mijn gelijk, dat ik maar moeilijk kon verkroppen dat een bestuurder mijn professioneel advies naast zich neerlegde. Later leerde ik dat iedereen zijn eigen afweging maakt en dat er meer wegen naar Rome leiden. Mijn advies moet bijdragen aan een goed afwegingskader voor de bestuurder. Minder belangrijk is of hij mijn advies overneemt.

Wat houdt jou jong van geest?

Werken met jonge mensen. Ik lever graag een bijdrage aan Talent voor de Gemeente door jonge talenten te begeleiden op weg naar een goede loopbaan. Het mooie is dat door te brainstormen met (jonge) talenten ik zelf ook weer tot nieuwe inzichten kom.

"Luister goed naar ervaren mensen om je heen, maar maak je eigen keuzes en volg vooral je eigen ideeën"

Mijn advies voor jonge professionals die net beginnen met werken bij een gemeente is..

Luister goed naar ervaren mensen om je heen, maar maak je eigen keuzes en volg vooral je eigen ideeën.