Petra Paquay - Achter het talent

Petra Paquay

Guilty pleasure: Af en toe een slechte realityserie bingwatchen op Netflix.

Favoriete muziekinstrument: De cello! Zulke mooie warme klanken.

Lieveling tussendoortje: Cheese onion chips.

Wijsheid: “Het ergste wat er kan gebeuren, is dat het mis gaat.”

Inspiratie: Krijg ik al hardlopend in de buitenlucht.

"Ik kijk altijd uit naar de maandelijkse bijeenkomsten en activiteiten met de collega’s van Talent voor de gemeente. Elke keer weer een feestje!"

Ik vind het leukste aan mijn werk dat…

Het leukst vind ik dat ik steeds weer ergens anders in de keuken mag kijken. Best practices uit vorige opdrachten neem ik mee om zo organisaties verder te helpen en zelf blijf ik me ook steeds ontwikkelen door telkens in een andere omgeving aan de slag te gaan met steeds weer andere uitdagingen. In mijn huidige opdracht bij de gemeente Kaag en Braassem komt mijn ervaring met bijvoorbeeld personeelsbegrotingen goed van pas. En zelf doe ik hier ervaring op met financiële advisering binnen het sociale domein, daar was het in het verleden nog niet van gekomen. Daarnaast kijk ik ook altijd uit naar de maandelijkse bijeenkomsten en activiteiten met de collega’s van Talent voor de gemeente. Elke keer weer een feestje!

Welke eigenschappen van jou komen goed van pas in je werk?

Dat ik me nieuwe materie snel eigen kan maken is absoluut een pré. Het zou een beetje jammer zijn als ik na een half jaar net een beetje snap hoe een organisatie in elkaar steekt en mijn contract ook alweer bijna afgelopen is. Daarnaast ben ik een zelfstarter. Als er ergens behoefte is aan inhuur, is er meestal weinig tijd voor begeleiding of inwerken. Dan is het wel prettig dat ik zelf mijn weg wel weet te vinden.

"Ik probeer de beste versie van mezelf te zijn zonder teveel naar anderen te kijken."

Wie of wat is voor jou een inspiratie?

Ik heb niet echt een persoon die een inspiratie voor me is. Ik probeer de beste versie van mezelf te zijn zonder teveel naar anderen te kijken. Als ik inspiratie nodig heb voor mijn werk ga ik als het even kan een rondje hardlopen. Daarmee maak ik mijn hoofd leeg en komt er ruimte voor nieuwe ideeën.

Wat doe je graag buiten je werk om, waar krijg je energie van?

Ik krijg altijd heel veel energie van paardrijden. Ik doe dat nu ruim twintig jaar en het is bijna een verslaving. Ik zeg wel eens dat paardrijden mijn medicijn voor alles is, ook als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb is dat na een uurtje paardrijden weer over. Een dressuurles, een buitenritje of af en toe een sprongetje, ik vind het allemaal leuk!