Laura van den Heuvel - Achter het talent

Bijgewerkt op: 10 nov. 2023

Laura werkt sinds 1 september bij Talent voor de gemeente en gaat als inkoopadviseur aan de slag. Benieuwd wat er achter ons talent zit? Lees dan onderstaand interview met Laura.

Aanrader: Zelf popcorn met gezouten karamel maken

Ambitie: Een gezonde balans tussen zaken die voor mij belangrijk zijn

Obsessie: Earl mijn grijze kat

Favoriete boek: De geniale vriendin– Elena Ferrante (4-delige boekenserie)

Bijzondere bestemming: De wildebeest oversteek bij de Mara-rivier

Waarom ik voor talent voor de gemeente gekozen heb..

Talent voor de gemeente biedt mij de kans om binnen korte tijd veel te leren over de werkzaamheden binnen gemeenten. Ook krijg ik hier volop de mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen als inkoopadviseur, bijvoorbeeld door de Nevi 1 opleiding te volgen. Daarnaast is de sfeer binnen het kantoor informeel. We doen naast het werk veel leuke activiteiten zoals padel en inspiratieavonden. Last but not least ben ik enorm fan van de twee kantoorhonden Nolah en Yuna!

Huidige opdracht..

Gemeente De Ronde Venen. Bij deze gemeente voer ik samen met mijn collega’s Aref en Marvin de interne controle uit en controleren we op rechtmatigheid. Iedere fase van de interne controle brengt weer uitdagingen en bijzondere werkzaamheden met zich mee.

Voor mijn werkzaamheden als inkoopadviseur is het handig dat ik bij deze opdracht leer kennismaken of bepaalde geldstromen rechtmatig zijn en of het offertetraject volgens de aanbestedingsregels heeft plaatsgevonden.

Als ik niet aan het werk ben..

Dan ben ik graag actief en maatschappelijk bezig (ook één van de redenen waarom ik voor gemeenten ga werken). Mijn wijk is erg versteend en daarom ben ik met een paar buurtbewoners met een aantal vergroeningsprojecten bezig. Zo hebben we een grote bijenvriendelijke kruidenbak aangelegd, gaan we speeltuintjes vergroenen en heb ik me opgegeven voor meer bomen in mijn straat. Ook op kantoor zijn we erg actief met duurzaamheid. Hier mag ik mij gaan bezighouden met het aanleggen van een groen dak op onze kantoorruimten. Daarnaast houd ik ook van lekker met een boek of een slechte serie op de bank ploffen. Qua sportieve en culturele activiteiten houd ik vooral van balsporten, zoals volleybal en ga ik graag naar festivals en concerten.

De aankomende 5 jaar..

Zie ik zeer zonnig in. Ik heb heel veel zin om aan de slag te gaan als inkoopadviseur voor gemeenten. Ik weet zeker dat ik hier de aankomende 5 jaar ontzettend veel zal kunnen leren door de veelzijdigheid die dit vak biedt. Met de juiste ondersteuning en opleiding vanuit Talent voor de gemeente weet ik zeker dat ik een goede toevoeging zal zijn voor gemeenten.