Dag van de aarde

Vandaag is het de Dag van de Aarde. Op deze dag wordt elk jaar aandacht gevraagd voor ons consumentengedrag en de invloed hiervan op de aarde. De invloed van de mens op het klimaat is een steeds belangrijker thema binnen de politiek. En hoewel we weten dat er nog een lange weg te gaan is, zien we de laatste tijd veel positieve ontwikkelingen. Gisteren nog kwam het nieuws naar buiten dat er een akkoord is over een Europese klimaatwet, die juridisch bindend vastlegt dat de Europese Unie in 2050 geheel klimaatneutraal moet zijn. Een belangrijke stap in de goede richting. Vanzelfsprekend is het van belang dat we niet alleen vandaag maar ook in de toekomst dagelijks aan de aarde blijven denken. Hoe wij van Talent voor de gemeente dat doen?

Duurzame energie

Het grootste deel van ons personeel rijdt elektrisch en we hebben zelfs een oplaadpaal voor de deur staan. Daarnaast hebben we ook zonnepanelen op het dak van ons kantoor liggen.

Afval beperken

Uiteraard scheiden wij ons afval. Een andere manier om zo min mogelijk afval te verspillen is door gebruik te maken van herbruikbare producten van Bambook. Dit zijn uitwisbare notitieblokken waardoor je papier bespaart en bovendien plant het Bambook 1 boom voor elk verkocht product.

Green Friday

Daarnaast hebben wij ons afgelopen jaar aangesloten bij het Green Friday initiatief. Dit initiatief jaagt geen koopgedrag aan maar doet in plaats daarvan iets goed voor de aarde. Wij hebben naar aanleiding van deze dag besloten om 100 bomen te planten via Trees For All.