Bedankt 2021, hallo 2022!

2021 was een bijzonder jaar. Een jaar met beperkingen van de door ons zo gewenste vrijheden. Een jaar waarin wij weinig bij de klant hebben gewerkt. Maar ons hoor je niet klagen, want je weet wat ze zeggen: ‘Elk nadeel heeft zijn voordeel’. Het thuiswerken is inmiddels volledig ingeburgerd. Wij werken nog maximaal één dag per week op locatie. Hierdoor is ons werkgebied enorm uitgebreid. Zo voer(d)en wij opdrachten uit voor de gemeenten Smallingerland en Het Hogeland.

Denkend aan ons uitgangspunt om duurzaam en maatschappelijk verantwoord te ondernemen, was dit zonder thuiswerken niet mogelijk geweest. Hoewel wij inmiddels bijna allemaal elektrisch rijden, willen wij ’s lands heeren wegen vooral niet teveel bevolken.

Voor Talent voor de gemeente was 2021 een goed jaar. Wij zijn voorzichtig aan het groeien op personeelsgebied, hebben een fantastische club en hebben hele mooie opdrachten uitgevoerd. Onze klanten weten onze werkwijze steeds meer te waarderen. Flexibiliteit, het denken in oplossingen en het leveren van kwaliteit voor een redelijke prijs.

Onze jonge, enthousiaste adviseurs spelen daarbij een grote rol. In opdrachten als financieel adviseur, projectleider invoering rechtmatigheid, het uitvoeren van (verbijzonderde) interne controle, het beoordelen, verbeteren en beschrijven van processen zijn zij gewoon goed.

Het komend jaar richten wij ons nog meer op het gebied van personeel en organisatie, duurzaam personeelsbeleid, opleiding en training en het 'binden en boeien' van (jong) personeel. Daarnaast is de 'oudere garde' lekker bezig als interim manager, senior adviseur of projectleider op het gebied van organisatieontwikkeling en bedrijfsvoering.

Kortom wij hebben veel zin in 2022!